Эмоционалды интеллект жоғары сынып оқушыларының икемді дағдыларын дамыту факторы ретінде

Авторлар

  • Н.Ю. Фоминых Г.В.Плеханов атындағы Ресей Экономика Университеті, Мәскеу, Ресей Федерациясы Автор https://orcid.org/0000-0002-1534-7782
  • А.Е. Мухаметкаиров Әлкей Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті, Павлодар, Қазақстан Автор https://orcid.org/0000-0002-4698-9868
  • А.А. Кудышева Өзбекәлі Жәнібеков атындағы оңтүстік Қазақстан Педагогикалық Университеті Автор https://orcid.org/0000-0001-8897-7497
  • Б.Д. Жигитбекова Абай атындағы Қазақ Ұлттық педагогикалық университеті, Алматы, Қазақстан Автор https://orcid.org/0000-0003-3060-7359
  • Б.А. Матаев Әлкей Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті, Павлодар, Қазақстан Автор https://orcid.org/0000-0002-0610-5108

DOI:

https://doi.org/10.32523/3080-1893-2025-151-2-7-26

Кілт сөздер:

икемді дағдылар, жоғары сынып оқушылары, мета-дағдылар, сәттілік, корреляция, эмоционалды интеллект, құзыреттілік.

Аңдатпа

Мақалада жоғары сынып оқушыларының икемді дағдыларын дамыту құралы ретінде эмоционалды интеллектті анықтаудың теориялық тәсілдері көрсетілген. Эмоционалды интеллектті дамыту қажеттілігі оның дамуға берілетін негізгі икемді компоненттерінің болуын ескере отырып көрсетілген. Эксперимент барысында жоғары сынып оқушыларының эмоционалды интеллектінің төмен деңгейімен оның барлық компоненттері бір-бірімен және икемді дағдыларға (эмоционалды хабардарлық; эмоцияларыңызды басқару; мотивация мен эмпатияның өзі) болатын қабілеттермен тікелей байланысты екендігі анықталды. Регрессиялық модель эмоционалды интеллекттің (EI) жеке көрсеткіштері орта мектеп оқушыларында жұмсақ дағдыларды (SS) дамытуға әсер ететінін көрсетеді.

Эмоционалды интеллект орта мектеп оқушыларының икемді дағдыларын дамытудың факторы және маңызды шарты болып табылады деп айтуға мүмкіндік береді. Жоғары сынып оқушыларында эмоционалды интеллект пен оның икемді компоненттерін өзін-өзі тануды дамытудың маңыздылығын түсіну, эмпатияны қолдану, қарым-қатынас дағдыларын жетілдіру және дамыту, стрессті басқаруды үйрену арқылы дамыту ұсынылады. Ол үшін арнайы ойындарды, цифрлық құралдарды қоса отырып, эмоционалды интеллектті дамыту бойынша тренингтер түрінде оқытуды ұйымдастыру, тәжірибелі сарапшылардың әртүрлі дайын материалдары мен ұсыныстарын пайдалану қажет.

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Download data is not yet available.

Жүктеулер

Жарияланды

2025-06-28

Журналдың саны

Бөлім

Статьи

Дәйексөзді қалай келтіруге болады

Эмоционалды интеллект жоғары сынып оқушыларының икемді дағдыларын дамыту факторы ретінде. (2025). Psychology and Cognitive Sciences , 151(2), 7-26. https://doi.org/10.32523/3080-1893-2025-151-2-7-26

Ұқсас мақалалар

1-10 тен 17

Бұл мақала үшін Кеңейтілген нұсқалар бойынша ұқсас мақалаларды іздеу.