Эмоционалды интеллект жоғары сынып оқушыларының икемді дағдыларын дамыту факторы ретінде
DOI:
https://doi.org/10.32523/3080-1893-2025-151-2-7-26Кілт сөздер:
икемді дағдылар, жоғары сынып оқушылары, мета-дағдылар, сәттілік, корреляция, эмоционалды интеллект, құзыреттілік.Аңдатпа
Мақалада жоғары сынып оқушыларының икемді дағдыларын дамыту құралы ретінде эмоционалды интеллектті анықтаудың теориялық тәсілдері көрсетілген. Эмоционалды интеллектті дамыту қажеттілігі оның дамуға берілетін негізгі икемді компоненттерінің болуын ескере отырып көрсетілген. Эксперимент барысында жоғары сынып оқушыларының эмоционалды интеллектінің төмен деңгейімен оның барлық компоненттері бір-бірімен және икемді дағдыларға (эмоционалды хабардарлық; эмоцияларыңызды басқару; мотивация мен эмпатияның өзі) болатын қабілеттермен тікелей байланысты екендігі анықталды. Регрессиялық модель эмоционалды интеллекттің (EI) жеке көрсеткіштері орта мектеп оқушыларында жұмсақ дағдыларды (SS) дамытуға әсер ететінін көрсетеді.
Эмоционалды интеллект орта мектеп оқушыларының икемді дағдыларын дамытудың факторы және маңызды шарты болып табылады деп айтуға мүмкіндік береді. Жоғары сынып оқушыларында эмоционалды интеллект пен оның икемді компоненттерін өзін-өзі тануды дамытудың маңыздылығын түсіну, эмпатияны қолдану, қарым-қатынас дағдыларын жетілдіру және дамыту, стрессті басқаруды үйрену арқылы дамыту ұсынылады. Ол үшін арнайы ойындарды, цифрлық құралдарды қоса отырып, эмоционалды интеллектті дамыту бойынша тренингтер түрінде оқытуды ұйымдастыру, тәжірибелі сарапшылардың әртүрлі дайын материалдары мен ұсыныстарын пайдалану қажет.




