Университет студенттерінің интернетке тәуелділігі және денсаулық сақтау сауаттылығы: әл-ауқатпен және академиялық үлгеріммен байланысы
DOI:
https://doi.org/10.32523/3080-1893-2025-151-2-27-40Кілт сөздер:
денсаулық бойынша цифрлық сауаттылық, интернет-тәуелділік, студенттердің әл-ауқаты, академиялық жетістіктер, әлеуметтік бейімделу.Аңдатпа
Денсаулық сақтау сауаттылығы және цифрлық әл-ауқат студенттердің жеке және кәсіби жетістіктерінің маңызды құрамдас бөлігі болып табылады. Білім беру кеңістігін жедел цифрландыру жағдайында психикалық денсаулыққа, әлеуметтік бейімделуге және академиялық үлгерімге әсер ететін факторларды зерттеуге ерекше назар аударылады.
Бұл эмпирикалық зерттеу eHealth деңгейі-сауаттылық, Интернетке тәуелділік, субъективті әл-ауқат және студенттердің оқу жетістіктері арасындағы байланысты талдауға бағытталған.
Зерттеуге қазақстандық жоғары оқу орындарының 351 студенті қатысты. Диагностикалық құралдар ретінде eHealth Literacy Scale (eHEALS), IDS-15 Интернетке тәуелділік шкаласы, әл-ауқат процестерінің сауалнамасы (WPQ) және орташа академиялық балл (GPA) пайдаланылды.
Теориялық негіз білім беру талаптарының, ресурстардың және жеке сипаттамалардың әсерін көрсететін Drive моделі болды. Статистикалық талдау (корреляциялық, дисперсиялық, регрессиялық) eHealth сауаттылығы әл-ауқатпен, күресу стратегияларымен және оқу үлгерімімен оң байланысты екенін көрсетті, ал Интернетке тәуелділік академиялық стрессті, когнитивті мәселелерді және әлеуметтік бейімделудің төмендеуін болжайды.
Алынған деректер университет ортасында цифрлық сауаттылықты дамыту және Интернетке тәуелділіктің алдын алу жөніндегі бағдарламалардың өзектілігін көрсетеді.




