Аномальді мінез-құлықтың алдын алу  тәсілдеріне талдамалық шолу

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.32523/3080-1893-2025-150-1-7-25

Кілт сөздер:

қалыптан тыс мінез-құлық, девиантты мінез-құлық, девиантты мінез-құлық, қоғамға қарсы мінез-құлық, заңға қайшы мінез-құлық, паранормальды мінез-құлық, жыныстық мінез-құлықтың ауытқулары.

Аңдатпа

Мақаланың мақсаты-қазіргі жағдайдағы аномальді мінез-құлық проблемаларының спектрін бөліп көрсету және жүйелеу негізінде аномальді мінез-құлқының алдын-алудағы әртүрлі тәсілдердің мүмкіндіктерін көрсету. Мақалада аномальді, девиантты және девиантты мінез-құлықтың анықтамалары қоғаммен және өзімен антинормативті өзара әрекеттесудің әртүрлі деңгейлері ретінде берілген; аномальді мінез-құлық қазіргі балалар мен жасөспірімдер психотерапиясының өзекті сұранысы ретінде қарастырылады; аномальды мінез-құлықты түсіндірудің екі негізгі тәсілі ерекшеленеді (нозоцентрлік және нормоцентрлік); аномальді мінез-құлықты сәйкестендірудің жалпыланған критерийлері ерекшеленеді; аномальді мінезқұлықтың алдын-алудағы арт-терапия әдістерінің ерекшелігі талданады.

Қалыпты емес мінез-құлықты емдеуде психотерапияның барлық белгілі әдістерін жалпылау жүргізілді. Балалардағы эмоционалды-тұлғалық бұзылуларды түзетудің әртүрлі әдістерінің арасында (ең «жеңіл» ауытқулар) қазіргі уақытта дәстүрлі психотерапиялық әдістермен (рационалды терапия, аутогендік жаттығулар, гипнотерапия, топтық, аналитикалық, мінезқұлық, позитивті, клиентке бағытталған терапия) қатар қолданылады. Ойын терапиясы, ертегі терапиясы, арт-терапия. Арт-терапияға гендерлік бағдарланған көзқарасты жасөспірімдердің жыныстық мінез-құлық нормаларынан ауытқудың алдын-алу үшін ең оңтайлы деп бөліп көрсете отырып, олардың жеке адамның жыныстық мінез-құлқының тиісті нормасын қалыптастырудағы мүмкіндіктері туралы болжам жасалады.

Жүктеулер

Жарияланды

2025-03-28

Журналдың саны

Бөлім

Статьи

Дәйексөзді қалай келтіруге болады

Аномальді мінез-құлықтың алдын алу  тәсілдеріне талдамалық шолу. (2025). Psychology and Cognitive Sciences , 150(1), 7-25. https://doi.org/10.32523/3080-1893-2025-150-1-7-25